24 April 2010

Nu känner jag för att uppdatera igen! Jag har faktiskt en bra sak att berätta.


Nu är det där helvetesmolnet nästan helt borta, äntligen! Tydligen har hela Europas luftrum öppnat igen, men det är bara tillfälligt. Det kan ju komma mer aska om några dagar/veckor/månader. Vi får hoppas att det iallafall är askfritt den 16:onde Juni, annars blir jag... mindre glad... Men men, naturens krafter är något vi aldrig kommer kunna styra över, något vi får acceptera helt enkelt.

En till sak!
Jag mailade travelstore.se för att fråga om de hade skickat min biljett än (den skulle ha kommit i brevlådan inom 3 dagar efter betalning) och så frågade jag om jag skulle behöva checka ut mitt bagage efter varje flight, för att sedan checka in det igen vid nästa flight.
Redan dagen efter jag skickade mailet fick jag svar!
Hon skrev att min biljett var på väg, och så skickade hon en internetbiljett på mailen också så att jag kunde se mer detaljerat hur mycket bagage som var tillåtet, måltider mm. Hon skrev även att bagaget måste checkas ut och in på det flyget som tar mig in/ut ur USA. Alltså Amsterdam-Memphis-flighten och Memphis-Amsterdam-flighten. På övriga flighter sker det "automatiskt", dvs de som jobbar där gör det åt mig.


Igår kväll satt vi vid matbordet och pratade om min resa och då kom vi fram till att jag bara har 1 timmes väntetid mellan flyget från Memphis till Amsterdam!! Då kände jag för första gången sen vi bokade biljetten att jag blev sjukt nervös. Först igår förstod jag hur läskigt (men mest roligt) det kommer bli att flyga helt ensam i 19 timmar, och byta plan ensam!... Det var svårt att somna inatt med alla tankar i huvudet...


Nu ska jag ta en snabbdusch, sen ska jag ta det lugnt och titta på en film.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0