Första inlägget!

Nu är det tredje gången jag gör det här, nämnligen, jag har raderat alla tidigare inlägg.

Om ni undrar varför, kan jag berätta att jag i de andra inläggen bara hade preliminära avresedatum mm.
Nu kan jag dock meddela att flygbiljetten är bokad och jag har fått tillstånd att resa in i USA. Så nu är jag sjukt överglad för att det bara är mindre än 9 veckor kvar... 9 ynka veckor!

Avresedatumet är alltså 16 Juni, och hemresedatumet är 7 Juli.
Egentligen skulle jag överaska Yvette att komma redan i Juni (hon trodde jag skulle komma i Juli) men jag kom på att jag aldrig skulle kunna hålla det hemligt av den anledningen att jag ju har henne på alla sajter jag är medlem på, alltså kan inte jag t.ex uppdatera min facebook-status eller denna blogg, då Yvette bara kan översätta inläggen (vilket jag vet att hon gör). Alltså berättade jag det för henne igår kväll, och hon blev så glad att hon ropade "YEEES, YOU MADE ONE OF MY DREAMS COME TRUE!" högt, inne på den resturangen dom satt och åt på, haha!

Jag kommer att stanna i 3 veckor hos min vän Yvette med familj, som bor i Muleshoe, Texas, USA!
Det här kommer helt klart bli den bästa sommaren i hela mitt liv, hittills iallafall, det är ett som är säkert. Jag ska för första gången i mitt liv flyga ensam, i ca 19 timmar dessutom, både dit och hem (38 timmar sammanlagt, hehe).
I USA ska jag ju som sagt hälsa på Yvette, och hennes familj som består av henne själv, hennes mamma, pappa, lillebror 13år, lillasyster 4år och lillebror 1år. Anledningen till att jag inte skriver ut namn är för att jag inte har pratat med Yvette om jag får skriva deras namn här. Så det ska jag fråga henne om.

Jag tänkte skriva flygtiderna här för de som är intresserade (tänk på att alla tider är lokala):

Avresa:onsdag 16 juni 2010 Restid:18h 38m
10:05
Stockholm/Arlanda
12:05
Amsterdam/Schiphol




14:10
Amsterdam/Schiphol



19.40  Memphis/Memphis             International

17:05
Memphis/Memphis International


21:43
Lubbock/Lubbock International








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni fattar, det är ju en ganska enkel flygtabell så...
Hemrese-flygtiderna skriver jag när jag ska hem sen.

Nej nu ska jag nog lyssna på lite musik och leta upp mer info om flyget och så, så att jag vet hur stora väskorna man ska ha med sig på flyget får vara. Jag vet ju vikt (22 kg) men inga mått. Ska försöka uppdatera ofta här nu när jag har fått flygbiljetter och helt kan börja planera allt som ska planeras!


Ja juste, jag provar att lägga upp en bild från min nya systemkamera. Jag vill se om det är bra kvalitet även på bloggen!

Klicka för större bild!

:En bild från donken passar ju bra, riktigt amerikanskt! ;)



Och så en bild tagen från internet bara för att se om det är bra kvalitet här med, hehe!

Klicka för större bild!

American airlines! ;)

Ha det bra, Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0