Presenter?

Nu har jag suttit här en stund och försökt "brainstorma" fram tänkbara gåvor/presenter som jag ska ge till Yvette med familj när jag kommit fram till USA.
Jag vill hellst att det ska vara något svenskt, som typ... ja vadå?

På midsommarafton tänkte jag ställa till med ett liten midsommarfirande där borta i väst!
Jag tänkte bjuda på saker som färskpotatis, sill, gräslök med gräddfil, svenskt godis, någon svensk ost eller någonting (även här behöver jag lite hjälp med förslag). Jag har redan skickat en CD med svenska sommarvisor för ett antal månader sedan, typ innan jul, och så har jag ju Spotify. Det är väl typ det man behöver till ett midsommarfirande, mat, musik, och så en liten midsommarstång såklart! Kanske inte en äkta dock... Ja ja, förslag behövs iallafall.

Sen det här med presenterna till Yvette och hennes familjemedlemmar.
Jag har klurat ut några saker:

1. Boken "The year in Sweden" Länk: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9171261656

Kommentar om boken: "Det här är verkligen en annorlunda bok om Sverige och oss svenskar. Bilderna är härliga och klassiskt vackra. Men texten är helt nyskapande. Jag skrattade högt när jag läste den bok jag sedan gav bort till våra vänner i USA. Och dom tyckte boken var helt underbar! Kul gåva till utländska vänner."

2. Torkat renkött

3. Hjotron och/eller lingonsylt

4. Marabou choklad (De älskar Marabou)

5. T-shirt till varje familjemedlem med trycket "SWEDEN" på


Sen har jag typ fått hjärnsläpp. Jag kommer inte på något mer alls än Dalahäst och Kosta-Bodaglas, men det var så jäkla dyrt med det såg jag på de hemsidor jag tittade på. Så nu ber jag er, kom med lite förslag mina svenska vänner!


Ha det bra sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0