Dålig uppdatering...

Jag visste att det var ett tag sen jag uppdaterade men att det var 5 dagar sedan visste jag inte :O
Förlåt!

(haha när jag gick igenom inlägget för att se om jag hade stavat rätt hade jag skrivit "förkåt" istället för "förlåt" haha :D)

Vi har varit utan bil, telefon och internet i typ 3 dagar nu, haha!

AC:n i bilen har gått sönder, så den är på lagning och blir klart på måndag.
Sen så har Yvette och hennes familj ett annorlunda abonnemang, där dom betalar en viss summa innan dom använder det. Typ som ett kontantkort men också som ett abonnemang, krångligt men så är det iallafall. Och eftersom vi inte har haft nån bil har vi inte kunnat åka och betala det där förrän idag! Och de har internetet på samma ställe som de har sina mobiltelefoner så därför har jag heller inte kunnat uppdatera bloggen eller facebook...

Men som sagt, nu funkar iallafall telefonerna och internet, så här ska ni få ett längre inlägg!

Okej, till att börja med kan jag berätta att jag har bränt mig i solen, inte jätteilla men det svider ganska rejält. Anledningen till att jag bränt mig är att vi hela gårdagen var utomhus och badade i poolen (som också har varit trasig ända tills i torsdags, haha). Iallafall så använde alla rikligt med solskyddsfaktor, men dumma jag struntade i det denna soliga dag, och för det fick jag lida... Så nu sitter jag här och har ont på ryggen och axlarna.

Igår var det ju midsommar, och jag hade ju med mig 6 burkar sill och kaviar. Alla smakade varsin bit av varje sort sill, och alla tycte det smakade skit, så vi beställde pizza istället, haha!

Jag måste bara berätta en rolig sak. Det är nämligen så att Yvettes mamma är "barnvakt" varje dag åt 2 barn, och de bor med sin gamla mormor, som har världens sydstatsdialekt.
Varje gång man öppnar dörren och de två barnens mormor kommer in utbrister hon ett långt och högt "DAAAAMN!! IT'S HOT OUT THERE!" hahaha, och varje gång hon gör det är jag sjukt nära att börja skratta! Så i onsdags sa jag till Yvette innan den gamla hunnit komma innanför dörren "DAMN, IT'S HOT OUT THERE!" och så när den gamla steg in var det första hon sa (som vanligt), "DAAAMN! IT'S HOT OUT THERE!!!" hahahaha
Det låter kanske inte så kul, men det är det! Jag ska nog filma typ en lampa eller nått i hallen precis när hon kommer in så att ni får höra hur hon låter :D haha

Mamma har nu fört över mer pengar till mig, så nu ska jag shoppa loss så att min plånbok börjar gråta!!!
Nerå, jag ska inte slösa pengar på onödiga saker, bara sånt jag behöver. Och föresten så har jag alla mina pengar kvar eftersom jag aldrig får betala för mig själv här om vi köper någonting, utan de säger alltid att "det bjuder vi på" eller "du är en i våran familj nu, så det där betalar vi". Så nu ska jag börja använda mina egna pengar, vad än de säger! :P

Sen kan jag berätta en rolig sak till, eller något ganska pinsamt haha! (detta hände i onsdags)
Det var nämligen så att Yvette var på jobbet och Yvettes pappa och lillebror också, så det var "bara" jag, Laura (Yvettes mamma), Yvanna och Romero (småsyskon) hemma.
Jag bestämde mig för att ta ett bad innan vi skulle äta kvällsmat, så jag tog ett bad.
När jag hade badat färdigt, låg jag kvar i badkaret och lät vattnet rinna ner i avloppet ända tills det inte fanns något vatten alls kvar, så när jag skulle resa mig... Då blev det en sån där "fake-prutt" eller vad man ska kalla det. När man typ har ryggen mot badkarets botten och så drar man upp ryggen så blir det ett pruttljud... haha!
Det var inget tyst ljud heller, och Laura höll på att typ vika kläder i sovrummet brevid badrummet samtidigt som ungarna hade slummrat till, så det var tyst i hela huset.

När jag kom ut för att äta var det ingen som sa nånting, eller inget om pruttljudet iallafall, utan alla var helt normala, så antingen hörde dom och trodde det var en riktig prutt så de inte ville säga nånting, eller så hörde dom inte. Jag hoppas på det jag nämnde sist haha :D

Jag har glömt att berätta att mina rumskamrater i mitt rum som jag sover i är 3 minisköldpaddor, typ 10 jättestora eremitkräftor som dessutom har målade skal så de ser ut som zebror, jordgubbar, giraffer m.m. Och så finns här också 3 grodor i ett litet akvarium! Bilder kommer på facebook!

Jag kan inte komma på något mer att berätta förutom att jag varje dag märker skillnader mellan Sverige och USA och jag gillar't! Yvette frågar ofta när vi inte är iväg och hittar på något roligt om jag tycker att det är tråkigt här. Och jag kan ju säga att det är helt tvärt om! Varje dag ser/gör/äter/upplever jag nya saker och varje dag är annorlunda! Och allt som jag upplever här borta får inte plats i ett blogg inlägg, utan man måste själv uppleva det!

Nej, nu ska jag lägga upp lite fler bilder på facebook innan jag tar en liten tupplur, ha det bra! :D

Kommentarer
Postat av: kim

jag vill också till usa :(



2010-06-26 @ 23:35:06
URL: http://kimregina.blogg.se/
Postat av: HANNAH - CHECKA BLOGGEN VETJA! :D

Cool blogg! :D



vad gör du i USA? ;)

2010-10-02 @ 16:59:37
URL: http://spoink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0