New Mexico

Hej alla glada!

Vi kom precis hem från Clovis, New Mexico (nu har jag varit i 3 stater inom loppet av 3 dagar :D ).
Vi var där och åt frukost och handlade lite smått och gott. Jag åt friterad fisk, potatismos, majs, bröd, frukt och nån kaka/paj med vaniljkräm (Den smakade som Sonjas sockerkaka med vaniljkräm mamma, hehe). Men sonja brukar göra den med mycket sockerkakssmet och lite vaniljkräm. Den här hade extremt lite sockerkassmet och mängder av vaniljkräm. Mycket mäktigt, så mäktigt att jag inte kunde få i mig hela.
Och även fast vi inte fick i oss allt var vi ändå tvugna att gå till mjuklassmaskinen och göra oss varsin chokladglass!

Efter det åkte vi till nån form av hobbyaffär där de sålde bl.a färger, tyger, dekorationssaker och så ENORMA dockhus!!! Seriöst, man kunde typ gå in i dom haha!

Nu är vi "hemma" igen och Yvette var tvungen att sticka iväg till jobbet en snabbis för de behövde hjälp (hon jobbar på en mataffär här i Muleshoe) Så medans hon är iväg uppdaterar jag bloggen så att ni där hemma får lite uppdatering om vad som händer här borta!


Igår åkte vi till en av Yvettes familjs bondgårdar (Jag visste inte att de hade bondgårdar haha). Där åkte vi fyrhjuling i den extrema värmen! Jag lovar, jag har aldrig varit med om att det har varit såhär varmt... Inte ens när vi varit på semester, och Yvette säger att det är MYCKET varmare i Kalifornien, och ÄNNU varmare i Arizona...

Igår var vi också iväg till Lubbock för Yvette skulle köpa en kamera och Yvettes lillebror skulle till sjukhuset för att titta till hur hans hand läkt som han bröt för några månader sen. Efter det åt vi på Taco bell, suuupergott!

Till kvällsmat blev det Pizza från Pizza Hut! Cheese lover hette pizzan jag valde, gissa om det var mycket ost på den? haha


Nu måste jag ta en liten tupplur för jetlagen tillsammans med att jag inte är van vid småsyskon gör att jag blir trött fort! Så ni får nöja er med det här sålänge, så får jag försöka uppdatera imorgon igen!

Det verkar som att jag inte kan ladda upp några bilder för tillfället, så jag gör det på facebook istället!


Hej då! :D

Kommentarer
Postat av: Mamma,Pierre,Pappa,Emelie,Maya,Conne

Hej Calle! Hoppas att du har det bra i "Amerikat". Du verkar ha det kanon ju :-) Du måste lägga upp mera bilder på hela familjen och allt annat du är med om också. Jag kan tala om att jag är lugn nu när jag vet hur bra du har det. Nästa gång åker allihopa o hälsa på :-) Nu är vi allihopa på äventyrsbadet i Gustavsvik. Pappa o jag trodde vi skulle kunna lämna av dem här o sen sticka in till köpcentrat, men inte då. En myndig person var tvungen att vara med. Tur jag har dator o mobilt bredband ;-) Vi skulle till Elgiganten o köpa en ny telefon med abonnemang.Då fick man något i butiken värt 7000 kr . Vi tänkte ta en tv till stugan då :-) Titta om du kan köpa en bra ipod till din mor. Jag för över pengar om du måste ha. Hälsa nu till alla så mycket. Alla hälsar till er. Kramizar från mamma med resten <3<3

2010-06-20 @ 13:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0